لطفا چند لحظه صبر نمائید
SP100G

سولفات پتاسیم فلات کالا مدل SP100G وزن 100 گرم


0.0 (0)
بدون دیگاه

منبع هم زمان پتاس و گوگرد
کاهنده اسیدیته خاک و در نتیجه جذب بهتر آهن و فسفر
تقویت کننده گره‌های گیاهانی حاوی کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی
افزایش مقاومت خاک در مقابل عوامل و استرس های محیطی
آمادگی محیط جهت جذب عناصر ریزمغذی
بهبود کیفیت رنگ و طعم میوه‌ها
صرفه جویی در مصرف آب
افزایش کیفیت گل
محرک رشد گیاه
افزایش مقاومت محصولات نسبت به آفات، بیماری های گیاهی
کاربرد در انواع روش آبیاری و محلول پاشی برگی
قابل مصرف در خاک های اسیدی و قلیایی
پیشگیری از تجمع نیترات در محصولات (سیب زمینی) و مناسب گیاهان حساس به شوری (سیب، گلابی، هلو، هویج، کاهو، پیاز…..) به دلیل فقدان کلر
آبشویی و ضریب شورتری کم نسبت به سایر کود های پتاسیمی
افزایش ارزش غذایی محصولات به دلیل تولید انواع ویتامین ها، نشاسته و قندها
کاهنده pH

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

35,000 تومان
وزن : 100 گرم طول : 18 سانتیمتر عرض : 13 سانتیمتر ارتفاع : 3 سانتیمتر
معرفی
ترکیب شیمیایی سفیدرنگ و محلول در آب به فرمول K2SO4  که به صورت پودری و گرانوله تولید می شود. دارای مزه تلخ و شور بوده و در آب به راحتی قابل حل می شود. علاوه بر کاربردهای وسیع سولفات پتاسیم در تولید شیشه و کاربردهای نظامی، پتاسیم برای تکمیل بسیاری از عملکردهای اساسی در گیاهان از جمله فعال کردن واکنش های آنزیمی، سنتز پروتئین ها، تشکیل نشاسته و قندها و تنظیم جریان آب در سلول ها و برگ ها مورد نیاز است. معمولا غلظت پتاسیم در خاک بسیار کم است و سولفات پتاسیم منبع عالی پتاس در تغذیه گیاهان است. بخش پتاسیم از K₂SO₄ هیچ تفاوتی با سایر کودهای پتاسیمی نداشته و علاوه بر آن دارای گوگرد است که گیاه برای سنتز پروتئین و عملکرد آنزیم ها به آن نیاز دارد. این کود به صورت گرانول و پودری تولید می شود که نوع پودری برای کود آبیاری طرفدار زیادی دارد.

توجه

در صورت استفاده از کود سولفات پتاسیم به صورت محلول پاشی، این کود در ظرفی به صورت جداگانه در آب حل شود.
کود سولفات پتاسیم را به هیچ وجه با ترکیباتی از کلسیم و مس مخلوط نکنید.
بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم در درختان میوه بعد از گلدهی و در زمان رشد میوه می‌باشد.
سولفات پتاسیم را با ترکیبات حاوی کلسیم مخلوط نکنید زیرا رسوب سولفات کلسیم تشکیل شده و کاملا خاصیت هر دو ماده از بین می رود.
معمولا اسپری سولفات پتاسیم بر شاخ و برگ ها روش مناسبی جهت تامین پتاسیم و گوگرد گیاهان است. اگر غلظت مصرف بیش از حد باشد، می تواند باعث آسیب برگ ها شود. کمبود کلسیم و منیزیم، کاهش نشاسته، قند و ماده خشک در چغندر قند، آسیب به برگها و تاخیر در روند رشد به علت افزاط در مصرف این ماده رخ می دهد.
در تولید محصولاتی مانند گندم، ذرت، پنبه، یونجه و بادام زمینی از این کود استفاده می‌شود. زمان جذب پتاسیم در گیاهان مختلف متفاوت بوده و معمولا در مراحل اولیه رشد پتاس را جذب می‌­کنند. بنابراین بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم هنگام کاشت محصول و یا در مراحل اولیه رشد آن است. آزمایش‌ها بر روی ذرت نشان داده است که 70 تا 80 درصد پتاسیم حین بلوغ و گلدهی گیاه و 100 درصد در سه تا چهار هفته پس از گلدهی جذب می‌شود.
کودهای پتاس معمولی به صورت کامل در آب قابل حل بوده و در برخی موارد دارای شاخص نمک بالا هستند. در نتیجه هنگامی که به دانه و یا پیوند نزدیک می­‌شوند، می‌­توانند به جوانه زنی گیاه صدمه بزنند. این صدمات بیشتر در خاک­‌های شنی، تحت شرایط آب و هوایی خشک و در غلظت بالای مصرف کود رخ می‌دهند،
زمانی که زمین خالی است بهتر است از این کود استفاده نشود، زیرا باران باعث شستشوی آن می گردد.
استنشاق گرد و غبار این ماده باعث عطسه و سرفه می شود.
مصرف خوراکی آن در مقادیر بالاباعث اختلال و تحریک سیستم گوارشی میگردد.
تماس با پوست و چشم عوارضی برای سلامتی انسان نخواهد داشت. اما ورود گرد و غبار آن به داخل چشم باعث تحریکات مکانیکی در چشم می­‌شود.
میزان نمک (EC) حاصل از محلول K₂SO₄ کمتر از یک سوم غلظت مشابه یک محلول KCl  است.

نحوه مصرف
معمولا برای صیفی جات 300 تا 500 ، برای دانه های روغنی 200 تا 300، برای میوه های هسته دار و غلات 200 تا 300 کیلوگرم از این کود در یک هکتار زمین مورد استفاده است. بهتر است آزمایش خاک برای تخمین میزان کود مورد نیاز و همچنین میزان کمبود عناصر در خاک انجام شود.
مشخصات فنی
بو
ندارد
تهیه شده از مواد
معدنی
مناسب برای
انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط