لطفا چند لحظه صبر نمائید
PCL100G

پتاسیم کلرات 90 درصد فلات کالا کد PCL100G وزن 100 گرم


0.0 (0)
بدون دیگاه

خلوص ۹۰ درصد
تولید کشور روسیه
ضدعفونی کننده
علف کش
ضد باکتری و قارچ
اکسید کننده
منبع اکسیژن

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

128,000 تومان
وزن : 100 گرم طول : 11 سانتیمتر عرض : 17 سانتیمتر ارتفاع : 1 سانتیمتر
معرفی
پتاسیم کلرات ترکیبی حاوی پتاسیم، کلر و اکسیژن با فرمول مولکولی KClO3 است. شکل خالص آن یک ماده کریستالی سفید است. این ماده جهت تهیه اکسیژن، ضد عفونی کننده، علف کش در کشاورزی، تولید گاز اکسیژن در آزمایشگاه و غیره کاربرد دارد. بی بو است اما طعم کمی شور دارد. وزن مخصوص آن ۲.۳۳۷ است.
در تولید تجهیزات آتش بازی کاربرد گسترده ای دارد و به عنوان اکسید کننده عمل می کند، که نقش مهمی در سوزاندن ترقه ها با سرعت سریع، بازی می کند. خاصیت اکسید کننده پتاسیم کلرات، آن را به یک جزء ترکیبی در دود، برای تولید نارنجک های دودزا تبدیل می کند.
در رابطه با خاصیت ضد عفونی کنندگی؛ معمولاً از پتاسیم کلرات برای تهیه دی اکسید کلر استفاده می شود. از پتاسیم کلرات می توان در پزشکی برای درمان ذات الریه و همچنین مسمومیت با گاز استفاده کرد. همچنین برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، تک یاخته ها و ترکیبات بو دار استفاده می شود. همچنین در صنایع شیمیایی به عنوان به عنوان محرک آکاردیاک در دارو و همچنین در تولید خمیردندان کاربرد دارد.

صنایع مرتبط با کبریت سازی، کاغذسازی، سیستم تأمین اکسیژن هواپیماها و ایستگاه های فضایی و زیردریایی ها اهمیت پتاسیم کلرات را در زندگی بشر بیش از پیش نمایان می کند. از پتاسیم کلرات جهت چاپ و رنگرزی پنبه و پشم سیاه، ساخت آنیلین سیاه و رنگهای دیگر و همچنین در آنالیزهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.
از تماس پتاسیم کلرات با مواد آلی خودداری شود. پتاسیم کلرات، موادی مانند گوگرد عنصری، فسفر، ید و اسیدهای غلیظ را احیا کرده و ترکیبات پتاسیم کلرات با مواد مذکور، موادی بسیار قابل اشتعال را تشکیل می دهد. اگر مواد قابل احتراق بسیار ریز تقسیم شوند ممکن است مخلوط مواد منفجره باشد. مخلوط حاوی پتاسیم کلرات ممکن است توسط اصطکاک مشتعل شود. تماس پتاسیم کلرات با اسید سولفوریک باعث آتش سوزی یا انفجار شده و بایستی به دور از منبع گرما و حرارت و آتش باشد. تماس با پتاسیم کلرات ممکن است پوست، چشم و غشاهای مخاطی را تحریک کند و همچنین ممکن است در اثر بلع سمی باشد.

لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط