لطفا چند لحظه صبر نمائید
PZCH1k

پودر (خاکه) ذغال چوب ریز فلات کالا مدل PZCHR1k وزن 1 کیلوگرم


0.0 (2)
بدون دیگاه

ابعاد ذرات زیر 5 میلی متر
افزایش میکروارگانیسم های مفید
افزایش جذب پتاسیم گیاه
ضد قارچ
ضد پوسیدگی ریشه
افزایش pH خاک

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

39,000 تومان
وزن : 1 کیلوگرم طول : 30 سانتیمتر عرض : 40 سانتیمتر ارتفاع : 10 سانتیمتر
معرفی
پودر ذغال چوب باقی مانده پودر چوب های سوخته شده است که با سوختن چوب درختان مختلف در شرایط اکسیژن کم به وجود می آید. ذغال چوب دارای خواص زیراست:
قابلیت جذب آب و در اختیار گذاشتن پیوسته آن به ریشه؛ بگونه ای که در زمان آبیاری رطوبت اضافی خاک را جذب کرده و در روزهای خشک رطوبت را به خاک باز می گرداند. ذغال چوب یک رطوبت رسان عالی برای گیاهان شما می باشد و مانع از پوسیدگی ریشه می گردد. ذغال عموما دارای پتاسیم بوده و برای گیاه مفید است. این عنصر در خاک نقش انتقال مواد غذایی و ایجاد قند و نشاسته در گیاهان را داراست. قابلیت جذب و نگهداری نیتروژن هوا و واگذاری مناسب آن به ریشه را دارد. نقش کاتالیزور در فعالیت های حیاتی لایه بیولوژیک هوموس
کاهش دهنده pH خاک های اسیدی؛ خصوصا در گیاهانی که خاک اسیدی را ترجیح می دهند مانند بلوبری و آزالیا بسیار مفید است. در صورت استفاده از ذغال در گل های زینتی نظیر خرزهره هندی یا گل صدتومنی، رشد آنها متوقف خواهد شد. بنابراین از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید. مانع از رشد و تکثیر علف های هرز و بسیاری از آفت ها، حشرات، کرم ها و حیواناتی مضر نظیر حلزون می شود استفاده از ترکیب ذغال چوب با خاک گیاهانی چون کاکتوس ها و ساکولنت ها مانع از جذب رطوبت بیش از حد به این گیاهان می شود. با توجه به پوسیدگی کمتر ذغال چوب، می توان برای بارور کردن زمین های زراعی استفاده کرد. در صورت ریشه دار کردن قلمه را در آب می توان یک تکه از ذغال را در انتهای ظرف قرار داده تا از رشد باکتری های مضر جلوگیری شود.

حجم استفاده از ذغال به نوع خاک و گیاه بستگی دارد. مثلا نسبت ترکیب ذغال با خاک در بسترهای اسیدی، به صورت یک به یک (50:50) است. پاشش ذغال چوب بر روی هر لایه کمپوست خاک کمک می کند تا مواد آلی بطور کامل تجزیه شوند. اگر خاک قلیایی باشد، استفاده از ذغال مضر است. ذغال چوب حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پتاسیم و فسفر است و مصرف بی رویه و غیرکارشناسی آن منجر به سوختگی ریشه در اثر غلظت بالای مواد خواهد شد. توجه کنید که استفاده از ذغال هایی که در آن مواد سوختی نظیر نفت و ... به کار رفته، برای گیاهان مفید نیست. حتما قبل از مصرف از میزان pH خاک مطلع شوید. لازم است بدانید که گوگرد بر خلاف ذغال میزان pH را کاهش می دهد.
مشخصات فنی
بو
ندارد
تهیه شده از مواد
ارگانیک
جنس
جامد
مناسب برای
انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی
قابلیت نگهداری آب
دارد
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید