لطفا چند لحظه صبر نمائید

چگونه ترمیت بسازیم؟

ترمیت یک ترکیب پیروتکنیک است که معمولاً از پودر فلز و یک اکسید فلز تشکیل شده است. معمولاً انفجاری نیست، اما دمای بسیار بالایی را در یک منطقه بسیار کوچک برای مدت زمان کوتاهی ایجاد می کند. به عنوان مثال، دمای ترمیت آلومینیوم / اکسید آهن به 4500 درجه فارنهایت می رسد.
ترمیت برای جوشکاری، برش یا حفاری فلزات، تعمیرات صحرایی فلزات، نمایش های علمی، اشتعال در دمای بالا، از کار انداختن تجهیزات نظامی (از جمله توپخانه، فایل های اسناد و هارد دیسک) و سایر کاربردها استفاده می شود.

 
ترمیت

ساخت ترمیت با استفاده از اکسید آهن قرمز

داشتن تعادل صحیح سوخت و اکسید کننده کلیدی برای داشتن یک سوختگی پایدار در واکنش ترمیت است. دستور ترمیت برای اکسید آهن قرمز و آلومینیوم 3 قسمت اکسید آهن قرمز به 1 قسمت آلومینیوم است. در ترکیبات پیروتکنیک، هر چه مواد ریزتر و به خوبی مخلوط شوند، عموماً اشتعال آن آسان‌تر است و واکنش سریع‌تر پیشرفت می‌کند.
بنابراین اهداف ما در انتخاب مواد تشکیل دهنده ترمیت، سهولت احتراق و سوختگی پایدار و غیر قابل انفجار است.
برای این مثال، از اکسید آهن قرمز مش -325 مش و آلومینیوم روشن مش -325 استفاده می کنیم که اندازه ذرات متوسط آن 45 میکرون است.
اکسید آهن قرمز -325 مش  75 درصد
پودر آلومینیوم -325 مش  25 درصد
       مجموع 100%

برای تهیه یک دسته 4 انسی ترمیت، ابتدا 3 اونس اکسید آهن قرمز را وزن کنید. سپس 1 اونس پودر آلومینیوم را وزن کنید. آنها را داخل یک وان پلاستیکی بریزید و روی آن را قرار دهید. آن‌ها را تکان دهید تا رنگ آن‌ها یکدست شود.
سپس مخلوط را از یک صفحه سرند 20 مش یا ریزتر عبور دهید. اگر توده ای وجود داشت با انگشتان خود آنها را بشکنید. مخلوط را دو بار دیگر یا بیشتر غربال کنید تا زمانی که پودری به رنگ یکنواخت داشته باشید.
توجه: استفاده از صفحه سرند 40 مش یا ریزتر، احتراق مخلوط را بسیار آسان تر می کند.
این فرایند می تواند غبارزا باشد، بنابراین مطمئن شوید و در محلی انجام دهید که گرد و غبار آلومینیوم مشکلی ایجاد نکند. این را در جایی که هوا در حال حرکت است امتحان نکنید. هرچه بهتر مواد را مخلوط کنید، واکنش سریعتر و داغتر خواهد بود. ترمیت برای احتراق به دمای بسیار بالایی نیاز دارد. آهن موجود در آنها در حدود 1800 درجه فارنهایت می سوزد.
در اینجا نحوه استفاده از جرقه زن برای مشتعل کردن ترمیت خود آورده شده است. مخلوط ترمیت خود را در یک وان پلاستیکی قرار دهید. حفره ای در نزدیکی ته وان ایجاد کنید تا جرقه ای از آن عبور کند.
1 تا 2 اینچ از جرقه را از طریق سوراخ کنار وان به مخلوط داخل فشار دهید. حداقل 2 تا 3 اینچ از جرقه خود را بیرون بگذارید. وان پلاستیکی را روی سطح فلزی که می خواهید بسوزد قرار دهید. جرقه را روشن کنید و 40 یا 50 فوت برگردید.
هشدار: سعی نکنید ترمیت خود را با فرو بردن جرقه خود در مخلوط با دست مشتعل کنید. این مخلوط می تواند و به شدت مشتعل می شود و فلز در حال سوختن را به شما اسپری می کند.
هشدار: اشتعال شدید ترمیت می تواند فلز مذاب را به همه جهات پرتاب کند. هنگامی که مخلوط در حال اشتعال یا سوختن است، نزدیک آن نمانید.
نکته: اگر در آتش زدن ترمیت خود با جرقه (فندک) مشکل دارید، سعی کنید مقداری پودر منیزیم را با مقدار کمی مخلوط ترمیت مخلوط کنید. سپس باید بتوانید مخلوط منیزیم را با استفاده از جرقه زنی خود مشتعل کنید.

هشدار: ترمیت بسیار داغ می سوزد و سرباره آهن مذاب تولید می کند. تا جایی که می توانید عقب بمانید. و مطمئن شوید که چیزی در این نزدیکی وجود ندارد که بتواند آتش بگیرد. آزمایشات ترمیت خود را در ابتدا با مقادیر کم شروع کنید، تا زمانی که متوجه شوید چگونه رفتار می کند و سرباره فلز مذاب را تا چه اندازه پرتاب می کند.
هشدار: شما نمی توانید آتش ترمیت را با آب خاموش کنید. سعی نکنید آتش را با آب خاموش کنید، در غیر این صورت ممکن است یک انفجار شدید بخار داشته باشید که می تواند سرباره مذاب را نیز پرتاب کند. به همین ترتیب، از مواد مرطوب برای خاموش کردن آتش استفاده نکنید.