لطفا چند لحظه صبر نمائید

چگونه کرکینگ بال یا همان آبشاری بسازیم؟

برای تهیه موادی نظیر گوگرد، پتاسیم کلرات، پرمنگنات پتاسیم، پودر فلزات و … به راحتی از سایت فلات کالا آنلاین خرید کنید.

مواد مورد نیاز:

دکسترین

آب مقطر

کلرات پتاسیم 

شیشه پودری

سنگ های گرد

صفحه سرند

گوگرد

این مخلوط شامل مخلوط کردن کلرات پتاسیم و گوگرد است که خطر واکنش پذیری بالایی دارد. این مواد را خشک مخلوط نکنید و آنها را حتما قبل ترکیب خیس کنید. مخلوط گوگرد خشک و کلرات پتاسیم را روی یک سنگ یا یک سطح بتونی قرار دهید. سپس با یک چکش روی آن بکوبید. از صدای بلند شگفت زده خواهید شد. اما این کار را فقط با مقادیر بسیار کم انجام دهید.

اجزاء تشکیل دهنده بر حسب وزن

پودر کلرات پتاسیم 60%

پودر گوگرد 35%

پودر دکسترین 2%

شیشه پودری 3%

فرمول بدون شیشه کار خواهد کرد، اما نه به خوبی. شیشه به آن کمک می کند تا منفجر شود. ابتدا گوگرد، دکسترین و شیشه را مخلوط کنید. هرگز کلرات پتاسیم را با گوگرد ترکیب نکنید! 

اطمینان حاصل کنید که کلرات پتاسیم به پودر بسیار ریز تبدیل شده و به هم چسبیده یا توده ای نباشد.

ابتدا همه مواد به جز کلرات پتاسیم را با مقدار کافی آب مقطر با هم مخلوط کنید تا پالپ ایجاد شود. باید غلیظ باشد، اما همچنان روان. سپس کلرات پتاسیم را اضافه نموده و هم بزنید. اگر مخلوط خیلی غلیظ شد، کمی آب اضافه کنید. در صورت تمایل رنگ خوراکی اضافه کنید. سپس توسط قلم‌های نقاشی، پالپ را روی تکه های سنگ گرد صاف بمالید. می توانید سنگ را در پالپ فرو کنید. بگذارید خیلی خوب خشک شود. می توانید از یک پنکه برای سرعت بخشیدن به کار استفاده کنید. این چیزها قبل از استفاده باید خیلی خشک باشند.

حین کار با مواد آتش زا، حتما یک پیراهن نخی آستین بلند با دکمه های سرآستین بپوشید. هنگام هم زدن از دستکش استفاده کنید. عینک ایمنی ضروری است، اما در برخی موارد محافظ صورت بسیار بهتر است. محل کار خود را تمیز و عاری از شلوغی نگه دارید، زیرا واکنش های زنجیره ای می تواند بسیار آسان اتفاق بیفتد و می تواند روز شما را خراب کند. همچنین، در صورت امکان، در خارج از منزل کار کنید و هرگز وسایل آتش‌نشان را در داخل خانه آزمایش نکنید. همیشه در محل ثابت و ایمن، دور از همه چیز آزمایش کنید.

وقتی با یک فرمول مواد آتش زا کار می کنید، حداقل مقدار مورد نیاز برای پروژه آزمایشی خود را تهیه کنید

هنگامی که این مواد شیمیایی را با هم مخلوط می کنید، به یاد داشته باشید که اکسید کننده را در انتها اضافه کنید! 

از تجهیزات خردایش و غربال گری متمایز برای کلرات استفاده کنید! 

به یاد داشته باشید که استفاده از سنگ هایی که تا حد امکان صاف و گرد باشند بسیار مهم است. هرچه پوشش ضخیم تر و سنگین تر باشد، سنگ بلندتر و بلندتر جهش می کند. 

سنگ های بزرگتر یا پوشش های ضخیم تر ممکن است همیشه ایمن نباشند. بنابراین آنها را بزرگتر از یک توپ تنیس نگه ندارید و در مورد پوشش دادن زیاده روی نکنید.