لطفا چند لحظه صبر نمائید

کاربردهای پودر مس

به منظور تهیه پودر مس، به راحتی از سایت فلات کالا آنلاین خرید کنید.

پودری براق که رنگ نارنجی مایل به قرمز دارد. مس یک فلز بسیار رسانا است و به همین دلیل کاربردهای زیادی در متالورژی پودر دارد. متالورژی پودر به ماشینکاری کمتری نیاز دارد و می تواند آلیاژهای فلزی بهتری تولید کند. همچنین میزان ضایعات ساخته شده را کاهش می دهد. این عوامل باعث می شود که پودر فلز مس ماده ای کارآمد برای استفاده در خمیر رسانای گرما، تشکیل شیمیایی، محصولات اصطکاک، یاتاقان ها، قطعات الکتریکی و غیره باشد. پودر مس دانه ای می تواند کیفیت های مختلفی مانند اندازه منافذ، خلوص، روش تولید، چگالی، ترکیب اندازه ذرات و موارد دیگر.

 

کاربردهای پودر فلز مس

پودر مس در صنایع برای ساخت بسیاری از محصولات مفید است.

اجزای زینتر شده: پودر فلز مس برای ساخت قطعات زینتر شده استفاده می شود. حدود 80 درصد از پودر مس و پودر فولاد در ساخت محصولات متخلخل استفاده می شود. محصولات زینتر شده آزادی طراحی را فراهم می کنند. شما در اصل یک قالب می گیرید. از مس خمیر درست کنید. داخل قالب تزریق کنید و بگذارید سفت شود. پس از آن به دلیل حرارت دادن در کوره بیشتر تقویت می شود. این یک جزء متخلخل عالی می دهد. در صنایع خودروسازی از مس و سایر پودرهای فلزات برای ساختن طرح های پیچیده و قطعات اولیه مانند بوشینگ ها و یاتاقان ها استفاده می شود.

لحیم کاری: پودرهای فلزی مس، برنز و پودرهای فلز برنج برای لحیم کاری قطعات فولادی و سایر اجزای آلیاژ مس استفاده می شود. آنها به عنوان ماده پرکننده برای اتصال دو یا چند قطعه فلزی استفاده می شوند. آنها به شکل مایع اعمال می شوند. آنها با فلز پایه واکتش داده و یک اتصال محکم و مهر و موم ایجاد می کنند.

مواد شیمیایی: پودر مس فلزی مواد شیمیایی مانند نمک مس و دی فنیل می سازد. سولفات مس و نیترات مس با استفاده از پودر مس تولید می شوند.

محصولات اصطکاکی: تعداد قابل توجهی از محصولات اصطکاکی بخش ضروری زندگی روزمره ما هستند، مانند کلاچ ها و سیستم های ترمز مورد استفاده در انواع وسایل نقلیه، از اتومبیل گرفته تا هواپیما. در تولید این محصولات اصطکاکی از پودر فلز مس استفاده می شود.

خمیرهای رسانای حرارتی: مس رسانای خوبی برای گرما و جریان الکتریکی است. رسانایی حرارتی آن در وسایلی مانند کویل های خنک کننده، رادیاتورها، کویل های گرمایشی و غیره استفاده می شود. پودر مس برای پر کردن شکاف بین دو سطح استفاده می شود. به عنوان یک خمیر رسانای گرما عمل می کند و گرما را از یک کاراکتر به کاراکتر دیگر منتقل می کند.

محصولات آهنربایی نرم: آهنرباهای نرم را می توان به راحتی مغناطیسی و غیر مغناطیسی کرد. آنها در بسیاری از وسایل مانند ترانسفورماتور، ماشین دوار، ماشین الکتریکی، آهنربای الکتریکی و غیره استفاده می شوند.

پوشش سطح: متالورژی پودر مس فلزی نیز در فرآیند پوشش سطح استفاده می شود. فرآیند پوشش دقیق ممکن است با تغییر هدف پوشش متفاوت باشد. می توانید پوشش مبتنی بر رزین، اسپری حرارتی و یا حتی بیشتر انجام دهید.

چاپ پودر مس: از پودر مس در چاپ نیز استفاده می شود. جوهرهای مبتنی بر مس وجود دارند که به دلیل درخشندگی استفاده می شوند. برخی از جوهرها به دلیل رسانایی استفاده می شوند. در تولید این رنگ ها و جوهرهای تخصصی، مس با کلاسورها ترکیب می شود.

نتیجه گیری:

پودر فلز مس دارای رنگ قرمز نارنجی براق است و رسانایی حرارتی و الکتریکی بالایی دارد. در متالورژی پودر کاربردهای زیادی دارد. برای ساخت آهنرباهای نرم، رنگ های مسی، جوهر، مواد شیمیایی و اجزای متخلخل استفاده می شود. همچنین در لحیم کاری برای اتصال قطعات مختلف کاربرد زیادی دارد. همچنین در پوشش سطح و محصولات اصطکاکی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. از پودر مس نیز می توان در ترکیب فلش پودرها به منظور ساخت وسایل آتش بازی استفاده کرد.