لطفا چند لحظه صبر نمائید
NPK320E500G

کود کامل NPK 20 20 20 + TE فلات کالا وزن 500 گرم


0.0 (0)
بدون دیگاه

تهیه شده از کود 20 20 20 NPK هایپر
دانه بندی پودری و تقویت شده با عناصر ریزمغذی
ساخت آنزیم های جدید
افزایش فتوسنتز
رشد همه اجزای گیاه
افزایش جذب آب، نور و هوا
مقاومت در برابر بیماری ها

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

89,000 تومان
وزن : 500 گرم طول : 18 سانتیمتر عرض : 13 سانتیمتر ارتفاع : 3 سانتیمتر

کالاهای مشابه

معرفی
عناصر مختلفی اصلی که گیاهان از آن تغذیه می کنند عبارتند از نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K). از این منظر، به کودهایی که دارای هر سه عنصر اصلی مذکور را داشته باشند (یعنی N P K)، کود کامل نامیده می شود. معمولا این کودها با ترکیبات شیمیایی مختلف بوده و سعی بر این است که تمامی عناصر مورد نیاز ماکرو (نیتروژن، فسفر، پتاس) و میکرو (آهن، روی، منگنز، مس، بر، مولیبدن، کلر) گیاه در ترکیبات آن قرار داده شود. 
نیتروژن یا ازت در رویش گیاه بسیار موثر بوده و سبب تولید پروتئین های گیاهی، افزایش تولید میوه و دانه می شود و کمبود آن سبب زردی برگ های پیر، افت رشد گیاه و افزایش تدریجی زردی سایر برگ ها می شود.
فسفر نقش کلیدی در فتوسنتز داشته و عامل مهمی برای ریشه زایی و ازدیاد شکوفه در گیاهان دارد. کمبود فسفر باعث کوچکتر شدن برگ های جوان و تضعیف جوانه ها گشته و رشد گیاه را با مشکل مواجه می سازد.
پتاس منجر به افزایش کیفیت محصول و کاهش بیماری های گیاهی شده و در تشکیل پروتئین کمک شایانی می کند. در گیاهان زینتی نیز منجر به افزایش گلدهی گشته و در درختان میوه، منجر به درشتی و رنگ و لعاب گرفتن میوه می شود. در اثر کمبود پتاس، حاشیه برگ های (عمدتا پایین گیاه) زرد شده و به تدریج به سمت بالا گسترش می یابد.
محصول مورد نظر از کود NPK هایپر)به صورت پودری با درصد استاندارد 20 درصد ازت، 20 درصد فسفر و 20 درصد پتاس به همراه عناصر میکرو (NPK 20 20 20+LE)  تهیه شده و دارای انحلال 100 درصد در آب بوده و با انواع روش های آبیاری و محلول پاشی قابل استفاده می باشد. لازم به ذکر است که این محصول فاقد کلر، سدیم و سایر عناصر سنگین می باشد. این کود قابل مصرف برای همه گیاهان زراعی، گلخانه ای، باغی، گل های آپارتمانی و باغچه خانگی در طول فصل کشت می باشد. جذب کود از طریق ریشه بوده و با بسیاری از فراورده های شیمیایی و مجاز قابل اختلاط است.
این کود برای انواع محصولات گلخانه ای و کشاورزی مناسب است و مقاومت آن ها را نسبت به انواع بیماری ها و آفات افزایش می دهد. درنتیجه از مصرف زیاد سموم شیمیایی جلوگیری به عمل می آید.

روش مصرف
کود سه بیست برای تغذیه گلهای آپارتمانی بهترین گزینه می‌باشد و بیشتر نیاز کودی آنها را تامین می‌کند. ولی با توجه به ساختار شیمیایی و احتمال بالا رفتن pH و EC خاک گلدان به دلیل کمبود خاک، بهتر است کود دهی به همراه آبیاری انجام شود. هر بار آبیاری باید آنقدر باشد که آب مازاد در زیرگلدانی جمع شود. چون آب زیرگلدانی حاوی پسماند نمک‌ها می‌باشد که سریعا آن را دور بریزید و به هیچ عنوان برای گلدان‌های دیگر استفاده نکنید.
مقدار استفاده از این کود به ازای هر ۱ لیتر آب ۳ تا ۴ گرم می‌باشد و فواصل استفاده بسته به نوع گل آپارتمانی فرق می‌کند و از ۷ الی ۱۵ روز یک بار می‌باشد. با توجه به تنوع گلهای آپارتمانی نمی‌توان برنامه‌ی یکسان و دقیقی ارائه داد. پس توصیه می‌شود زمان و مقدار کود مصرفی برای هر گلدان و نوع گل را در یک دفترچه یادداشت کنید و با بررسی میزان رشد و سبزینگی گل، میزان و فواصل کود دهی را تغییر دهید تا به شرایط ایده‌آل برسید. همچنین می‌توانید با جستجو در منابع مطمئن اینترنتی مقدار کوددهی مناسب هر گیاه را پیدا کنید. برای جلوگیری از شوری خاک در گلدان، توصیه می‌شود از محصولات ارگانیک اسید هیومیک یا اسید فولویک به همراه کود سه بیست استفاده کنید تا با کاهش اسیدیته خاک از رسوب نمک‌ها جلوگیری شود. این مواد ارگانیک ضمن بهبود کیفیت و ساختار خاک، میزان جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهند.
این کود را می توان هم به صورت مصرف خاکی، هم همراه با آب آبیاری و هم به صورت محلول پاشی مصرف نمود. مصرف آن برای غلات (گندم، جو، ذرت)، حبوبات، سبزیجات و صیفی جات (خیار، گوجه …) به روش محلول پاشی 3–2 کیلوگرم در هکتار و به روش آبیاری 20–10 کیلوگرم در هر هکتار توصیه می شود. در باغ های مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی …) و درختان میوه، به روش محلول پاشی 4–3 کیلوگرم در هر هکتار و به روش آبیاری 20–10 کیلوگرم در هر هکتار مورد استفاده قرار گیرد.

توجه
تا رفع کامل کمبود عناصر فوق طی 2 تا 3 نوبت مصرف شود.
زمان مناسب محلول پاشی در ساعات اولیه و پایانی روز می باشد.
از محلول پاشی روی گیاهانی که در حال گل دهی می باشند پرهیز شود.
موارد و مقادیر توصیه شده کلی هستند، برای آگاهی از مصرف دقیق تر این کود، نیاز به انجام آزمایش های آب و خاک می باشد و پس از کسب نظر کارشناسان کشاورزی به استفاده از این کود اقدام کنید.
برای نتیجه گیری بهتر از این کود در فصل سرما، می توان از روش محلول پاشی نیز استفاده نمود.
قابلیت اختلاط با اکثر کودها و سموم دفع آفات نباتی را دارد اما توصیه می شود قبل از اختلاط با هر ترکیبی تست سازگاری انجام شود و با کارشناسان کشاورزی نیز مشورت شود.
در هنگام استفاده به دستورالعمل مصرف توجه فرمایید و از دستکش، عینک و سایر تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

 
مشخصات فنی
مناسب برای
انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط